حامد باختری

مینویسم تا ببینم چه نوشتم

حامد باختری

مینویسم تا ببینم چه نوشتم

طرح های مثبت عملی

نویسنده ناپلیون هل
مترجم حامد باختری


  • ویژه گی های کردار
    جنوری

1.اعتماد به نفس نخستین سنگ بنیاد کردار عالی است. اشخاص با کردار عالی آنهایی اند که چیزی که میگویند بدان عمل خواهند کرد. آنها پیشوا های اصلی اند. اشخاص منفرد که دیگران برای اخذ مشوره و نظرخواهی دست به دامانشان میشوند. برای اینکه آنها مظاهره کرده اند که اشخاص متفکر، باتدبیر و چاره جو برای درد و آلام دیگران اند. آنهایی اند که باید به ایشان اعتماد کرد.

وقتی شما با خود احترام قایل هستید تا تعهد تان را نگهدارید. حتی در زمانی که انجامش بسیار برایتان ناراحت کننده است. دیگران بر خواهند گشت تا شما را احترام کنند. اعتماد به نفس مانند هر ویژه گی دیگر کردار، یک عادت است. بیایید از امروز شروع کنید. از آغاز این سال نو که عادت اعتماد به نفس را کسب کنید.

اگر شما مسامحه کارید، یا ایفای تعهداتتان را مشکل فکر میکنید. از کارهای کوچک آغاز کنید. مثلاً اینکه وقت شناس باشید و روزانه مطابق یک جدول کار برنامه ریزی شده پیش بروید. به زودی درخواهید یافت که انجام تعهدات دیگر نیز آسان خواهد بود.

2. چگونگی کردار مردم را می توان به اساس رفاقت و همنشینی که دارند ارزیابی کرد. مثال معروف می گوید:

کند همجنس با همجنس پرواز
کبوتر با کبوتر باز با باز

ما عمدتا ً رفقا و شرکا ی کارخود را ازمیان آنهایی انتخاب میکنیم که افکار و عادات شان، پسند و نا پسند شان، آرزو و امیال شان با ما مطابقت دارد. اگر شما دوست بشاش، مثبت، مثمر و سودمند برگزینید. مسلما ً درخواهید یافت که شما نیز به زودی به یک شخص بشاش، مثبت و سودمندی مبدل شده اید. بدبختانه عکس این قضیه نیز حقیقت دارد.

اشخاص ناخشنود، ناراض، منفی باف، تنبل و مخرب مسلما ً شما را به گرداب خود فرو میبرند. بکوشید تا بیشتر اوقات تان را با اشخاص سپری کنید که Positive mental approach یا طرز تفکر مثبت و عملی دارند. اگر شغل تان تقاضا میکند که وقت تان را با افراد منفی باف سپری کنید. بکوشید هر چند میتوانید این وقت را محدود بسازید. و به کسی اجازه ندهید که شما را از اقدامات و طرح های عملی که دارید دلسرد و منحرف بگردانند. و با عث تضعیف روحیه تان شوند. بر عکس سعی کنید با طرز تفکر مثبت خود روی آنها زاویه حاده قرار گیرید.

3.حیثیت شما چیزیست که مردم فکر میکنند شما هستید. شخصیت و کردار تان چیزیست که شما هستید.
شما می خواهید که حیثیت خارجی تان با شخصیت داخلی تان مطابقت داشته باشد. ولی روی شخصیت تان بیشتر توجه داشته باشید. ممکن است مردم را در مورد نوعیت شخصیت واقعی که دارید احمق بسازید. ولی آن به ندرت پایدار است. یگانه راه قابل اطمینان که حیثیت و شخصیت واقعی تان را همانند سازد. آن است که آنچنان زندگی کنید که هیچ یک از اعمال تان شما را شرمنده نسازد. حتی اگر در صفحه ی اول روزنامه هم نشر شود.
حصول شخصیت خوب آن نیست که راه های میانبر و کوتاه برای اصلاح اخلاق اختیار کنید. بلکه اعمال نیک انجام دهید. همیشه انجام دهید. تا جز عادات روزمره تان شوند.

4.هر فکر و اندیشه ی که پرورش میدهید جز دایمی شخصیت تان میشود.
افکار اشیای فزیکی اند. هر فکری را که می پرورید. خوب یا بد، نوع انرژی است که اشخاص گیرنده ی آن فکر را متاثر می کند- خوب یا بد. مهمتر از همه افکارتان بیشتر روی خودتان تاثیر می گذارد. شما عموما ً آن میشوید.
اگر در باره موفقیت فکر می کنید. فکرتان را مقید و مجبور به حصول موفقیت کرده اید و بیشترین حصه ی کامگاری و رستگاری نصیب تان میشود. بر عکس اگر در باره ی ناکامی و شکست و افسردگی فکر کنید. بیچاره و درمانده خواهید شد. برای اینکه دماغ تان را در مسیر افکار مثبت سوق دهید. بکوشید و همه وقت آماده باشید لحظه ی که افکار منفی به دماغ تان می خزند. فورا ً آن را دفع کنید. یا با افکار مثبت عوض کنید.

5. کردار درست عالی ترین سرمایه ی ماست. زیرا انرژی و نیروی فراهم میکند که ذریعه آن می توان روی وضعیت های غیر منتظره ی زندگی فایق آمد. بجای اینکه تحت بار آنها قرار گیریم. بدون طرز تفکر مثبت و عملی ممکن است زندگی را یک دور طویل بی ثباتی ها و نا هنجاری ها با فاصله های بحران های غیر مترقبه ی اتفاقی توصیف کرد که اساس هستی تان را تکان دهد. وضعیت های اضطراری ممکن است مالی، شخصی و یا وابسته به صحت باشند. ولی با هر یک باید جداگانه و سریع برخورد شود.
یگانه راه ی اطمینان بخش برخورد با هر نوع بحران، توجه روی حل آن است نه اسباب احتمالی مشکلات و یا اینکه کی را باید مقصر دانست. تشخیص و ارزیابی مشکلات را باید به طور سریع اداره کنید. وقت برای مرور به راه های متناوبه و نتایج آن ها بکشید. سپس روی تکمیل بهترین راه حل عمل نمایید.
اگر شما با وضعیت های غیر منتظره ی زندگی طوری که اتفاق می افتند برخورد کنید. به نوبه خود شما شخص قوی تر و بهتری که چشم در چشمان مشکلات می اندازد و آنها را فتح می کند خواهید شد.

6. بعضی مردم شباهت به ساعت بی ارزش و بی بهایی دارند... آنها قابل اعتماد نیستند.
دور از حقیقت و غیر معقول خواهد بود اگر توقع داشته باشیم ساعتی را که کم بهاست و به پیمانه ی وسیع تولید میشود. آنچنان درست و منظم کار کند طوریکه ساعت رولکس که بسیار استادانه و ماهرانه ساخته شده است کار کند. نه مایه و مواد ساختاری آنها یکسان است و نه هنرمندی و مهارت که در ساخت آنها بکار رفته است. ولی به نوعی ما فکر میکنیم هیچ نیازی نداریم به مهمترین سرمایه ی خود که خودمان هستیم توجه کنیم. هیچ گاهی به این سرمایه گرانبها سهل انگاری نکنید. ویژگی ها کرداری که مورد پسندتان است انتخاب کنید و در راه ترقی و پیشرفت آنها از هیچ نوع کوشش دریع ننمایید. اگر در راه حصول کردارسازی خود دچار لغزش و مانع میشوید. دلسرد نشوید. کردارسازی فرایندست که تکمیل آن عمری را دربر میگیرد. خوشبختانه مانند هرچیزی دیگر، هرقدر بیشتر روی کردارسازی کار کنید همانقدر مهارت تان دراین راستا بهتر خواهد شد.

7. شخصیتی را که مورد ستایش تان است برگزینید و خیلی از نزدیک از آنها تقلید کنید. ممکن است به نظرتان این کار شخصیت پرستی باشد. ولی اینطور می توانید کردارتان را بسازید. حد فاصل بین شخصیت پرستی تخیلی و احساساتی و تقلید های مدبرانه از سرمشق ها، در توانای فرق گذاری بین ویژگی های کردار خوب و آنهایی که چندان خوب نیستند نهفته است. قهرمان شخصیتی شما کامل و بی عیب نیست. هیچ یک ما چنین نیستیم. بیاد داشته باشید که ما انسان هستیم . (و انسان عاری از اشتباه نیست)
اگر قهرمان شخصیتی تان در ایفای اعمال اش دچار لعزش می شود سخاوتمندانه او را ببخشید و متواتر از ویژگی های کردارش که مورد پسندتان است تقلید کنید.
مقایسه کردارتان با آنهایی که موفقیت های برجسته ی در زندگی بدست آورده اند، افق های ذهنی شما را وسیع تر ساخته اهداف شما را ارتقا می دهد. وقتی شما چگونگی فرایند ارتقای کردارسازی دیگران را ملاحظه میکنید. جهت اصلاح عملکردتان را بهتر میتوانید تعیین کنید.

 

۸. لاف زنی عموما ً اعتراف به عقده ی حقارت است. اشخاصی دارای قابلیت های واقعی مجبور نیستند در باره ی موفقیت هایشان لافزنی کنند. آنها می گذارند که اعمالشان برایشان صحبت کنند. زمانی که درباره ی موفقیت های تان لاف میزنید در حقیقت برای دیگران خاطرنشان می کنید که در مورد خود و ارزش خود در دنیا اطمینان ندارید.

مربی بیسبال تامی لسوردا زمانی متوجه شد که اشخاصی وجود دارند که می بینند چیزها اتفاق می افتند. گروه ی هستند که از اتفاق چیزها تعجب میکنند و بالاخره آنهایی هم هستند که می گذارند چیز ها اتفاق بی افتند. بکوشید یکی از آنهایی باشید که سبب اتفاق رویداد ها می شوند. اگر عملا ً نشان دهید که چه می توانید انجام دهید، دیگران از آنچه محض به ایشان بگویید که انجام داده اید، بیشتر شما را احترام و تکریم خواهند کرد. هر که می تواند با کلمات مشاجره کند ولی اعمال بهتر از ما نمایندگی میکنند.

نظرات 5 + ارسال نظر
ساحل یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:08 ق.ظ http://gift-iran.com/Enrol/?ID=NzkzMA

ارسال دعوتنامه برای شما جهت عضویت در سایت بزرگ
ایران - هدیه
ثبت نام کنید و از مزایای بیشمار این سایت بهره مند گردید . با ما تجربه جدیدی خواهید داشت.

جواد یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:09 ق.ظ http://www.sahel401.persianblog.ir

سلام عزیزم
اگه دوست داری زیبا ترین و جدید ترین اس ام اس ها وجکها رو داشته باشی و ازشون نهایت لذت رو ببری حتماً یه سری به جزیره سرگرمیها بزن . مطمئن باش لحظه های شادی رو که در این وب میگذرونی هرگز فراموش نخواهی کرد .
حتماً حتماً یه سری به این وب بزن یادت نره !!!!!

المیرا یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:10 ق.ظ http://www.kaspian.parsiblog.com

سلام دوست عزیز

واقعاً کارت عالیه . خسته نباشی . امیدوارم که همیشه هینطور
با انرژی به کارت ادامه بدی و همیشه موفق باشی .
یادت نره لطف کنی و از وبلاگ منم دیدن کنی .
خوشحال میشم از نظرات قشنگت استفاده کنم .
در انتظار دیدارت هستم .

شاید دیگر هیچ یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:05 ب.ظ http://khodkoshidarmeh.blogsky.com/

خیلی لذت بردم موفق باشی
به من هم سر بزن

niyayesh چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:12 ق.ظ http://wwwniyayesh.blogsky.com/

سلام خیلی خیلی ممنون که به من سر زدید
خیلی خوشحال کردید
و در مورد پیشنهادتون
پیشنهاد خوبی بود
منم قالب بهار رو از بقیه قالبای بلاگ اسکای بیشتر دوست دارم
یه حس قشنگ میده به آدم

و در ضمن ممنون از اینکه منو لینک کردید
با اجازه منم شما رو با اسم "مینویسم تا ببینم چه نوشتم(حامد باختری)" لینک میکنم اگر اسم دیگه ای رو برای لینکتون مد نظر دارید در قسمت نظرات برای من بزارید و اگر می خواین نظرتون برای بقیه به نمایش داده نشه لطفا بگید.


موفق و پاینده باشید
حق نگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد